HÄLSINGLAND
Vi har tillsammans med samtliga kommuner i landskapet arbetat med gemensamma varumärket Hälsingland. Beslutet togs i augusti 2017 på ett möte i Hudiksvall där alla hälsingekommuners kommunchefer, näringslivschefer och politiker samlades.
Vi samlade viktiga aktörer över hela Hälsingland, tillsammans har över 300 personer deltagit aktivt i processen, och arbetade fram viktiga underlag genom undersökningar, intervjuer och workshops
Vår roll efter detta har varit att projekt- och processleda, samt att jobba fram en varumärkesplattform och grafisk profil. Resultatet presenteras i Hälsingeboken, en intern handbok som syftar till att Hälsingland ska uppnå sin vision:
Att tillsammans bygga ett levande och växande landskap, verka för inflyttning, fler besökare och att etablera Hälsingland som ett av Sveriges topp fem resmål.
Arbetet resulterade i en helt ny organisation för Hälsingland med 3 helårsanställda, en helt ny samlad bild av Hälsingland som plats och besöksmål samt en logga som vi lät flyga fritt och som syns på så många ställen.

