Hur vi tänker

Det ska vara enkelt, och kul!

Ett platsvarumärke ägs gemensamt av alla som lever och verkar på platsen. Det är de som skapar bilden. Med vår enkla process skapas stolthet och fler engagerade ambassadörer. Resultatet vi ser är att fler väljer att stanna, fler besöker och fler flyttar hit.

Vi tror på att samla alla berörda parter. Den som blir inkluderad och känner delaktighet blir också engagerad och känner lust, då finns riktiga förutsättningar för en hållbar plats.

Tillsammans hittar vi vägen mot en hållbarare plats.

Utveckla med hjärta.

Platser kan vara stora och små, det kan vara ett landskap, ett kvarter, en by, en badplats ja till och med en restaurang eller ett hotell. Utveckling av dessa platser kan vara allt från att öka eller minska antalet besökare över året till att få fler invånare, fler nöjda medarbetare, ortsbor eller besökare. 

Platsutveckling sker både med hjärta och hjärna och framförallt är det viktigt att alla berörda är delaktiga,  känner igen sig och tar till sig det arbete som görs.

Resultat är kul!

Med oss kan du känna dig trygg i en enkel och resultatbaserad process där du får struktur i arbetet och vägledning att hitta era specifika behov och möjligheter. Framgångsreceptet på ett äkta och nära platsutvecklingsarbete skapas gemensamt av invånare, föreningsliv, näringsliv och kommun. Och ger en plats där man trivs och vill vara.

Hur kan vi hjälpa dig?

  • Vi gör en noggrann research som omfattar omvärldsanalyser, konkurrentundersökningar och trender. Dessutom tittar vi på utmaningar och möjligheter.

  • Vi samlar alla berörda parter till workshops, för att på ett kreativt och roligt sätt effektivt komma fram till vad som behövs.

  • En platsvarumärkesplattform innehåller allt som behövs för att senare kunna kommunicera externt och internt. Vi djupdyker i platsens värderingar, vision, stil, mission, målgrupp och position. Hela plattformen landar sedan i ett varumärkeslöfte som blir hjärtat i det hela.

  • För att kommunicera utåt behöver man en Grafisk profil. Där finns förutom logotyp även färger, typografi, och bildspråk.

  • Vill du veta mer om hur man kan tänka kring platsvarumärken. Vi skräddarsyr föreläsningen eller en workshop utifrån dina behov.